mandag 5. mars 2012

K.Stockett - The Help

Kjøpte boka, glemte boka - så filmen (8.0 på IMDB) og leste boka. For en fantastisk historie! Her kommer anmeldelsen av boka.



Forfatter: Kathryn Stockett

Tittel: The Help (2009)

I et nøtteskall: Hvordan det er å oppdra hvite barn som sort hushjelp i sørstatene i beste (?) Madmen-tid.

Favoritt-utdrag:

"Miss Leefolt, she like it fancy when she do a luncheon. Maybe she trying to make up for her house being small. They ain't rich folk, that I know. Rich folk don't try so hard."

"You is smart. You is kind. You is important"


"Now I had babies be confuse before. John Green Dudley, first word out a that boy's open mouth was Mama and he was looking straight at me. But then pretty soon he calling everybody including hisself Mama, and calling his daddy Mama too. Did that for a long time. Nobody worry bout it. Course when he start playing dress up in his sister's Jewel Taylor twirl skirts and wearing Chanel Number 5, we all get a little concern."

"Today I'm telling you bout a man from outer space". She just loves hearing about peoples from outer space. Her favorite show on the tee-vee is My Favorite Martian. I pull out my antennae hats I shaped last night out of tinfoil, fasten em on our heads. One for her and one for me. We look like a couple a crazy people in them things.
"One day a wise Martian come down to Earth to teach us people a thing or two", I say.
"Martian? How big?"
"Oh, he about six-two".
"What is his name?"
"Martian Luther King".

"What did you learn today?" I ask even though she ain't in real school just the pretend kind. Other day, when I ask her, she say "Pilgrims. They came over and nothing would grow so they ate the Indians".


Tanker i ettertid:
Jeg hadde mine fordommer mot denne boka. Jeg tenkte "dette har jeg lest før", akkurat som man ikke nødvendigvis løper til kinoen når det kommer enda en film lagt til 2. verdenskrig. Vel, kjæresten min løper til kinoen da, men det er ikke poenget. Poenget er at jeg gledet meg til å lese boka etter jeg hadde sett filmen, og det skjer jo ikke så ofte da!

Anbefales: Egentlig alle, men jeg tror kvinner i alle aldre er de som liker den best!

Karakter: B
+

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
BLOG DESIGN BY DESIGNER BLOGS